
Minkä tyyppisen verkkosivuston aiot rakentaa, yksi tärkeä päätös, jota et voi aliarvioida, on nimen arvo. Nykyään sinulla on mahdollisuus valita yli ainutlaatuisesta yleisestä ylätason verkkotunnuksesta (TLD). Koska satoja miljoonia verkkotunnuksia on jo rekisteröity, haasteena on löytää verkkotunnus, joka tarjoaa verkkoliikennettä samalla kun se on vakuuttava ja kuvaava. Lue lisää saadaksesi selville miksi.
Miksi hyvä verkkotunnus on tärkeä
Verkkotunnuksesi on ensivaikutelmasi
URL-osoite on ensimmäinen asia, jonka käyttäjät näkevät, ja se tulee myös muistamaan. Hyvät verkkotunnukset tarjoavat positiivisen ja kestävän kokemuksen.
Verkkotunnuksesi vaikuttaa hakukoneoptimointiin
Asiaankuuluvien avainsanojen käyttäminen verkkotunnuksessasi parantaa sijoitustasi hakukoneissasi ja tekee siitä selkeämmän, mistä sivustossasi on kyse.
Verkkotunnuksesi auttaa määrittämään uskottavuuden
Hyvät verkkotunnukset tukevat tarkoitustasi olemalla merkityksellisiä ja mieleenpainuvia. Ainutlaatuinen verkkotunnus tarjoaa uskottavuutta, brändikyvyn ja auktoriteettia.
Mitä etsiä verkkotunnuksesta
Verkkotunnusta valittaessa tavoitteena on kuroa umpeen saatavuuden ja tunnettuuden välinen kuilu. Tässä on muutamia huomioitavia asioita:
- Brändin tunnistaminen
Verkkotunnus, joka voidaan helposti muuttaa tuotenimeksi, kulkee pitkälle. Hyvä tuotemerkki erottaa sivustosi kaikista muista ja luo tunneyhteyden. Brändäys on tärkeää ajan mittaan, koska ihmisillä on taipumus saada mieltymys asioihin usein, koska he tuntevat ne. Tuttuus on vahva motivaattori ihmisen käyttäytymiseen. Yleisesti ottaen ihmiset pitävät tutuista asioista, koska ne eivät vaadi yhtä paljon henkistä työtä kuin uudet ja erilaiset asiat. Valitse verkkotunnus, joka käyttää tuttuja avainsanoja; se auttaa rakentamaan brändiuskollisuutta ja tunnettuutta heti.
- Sijainti
Ilman hyvää verkkotunnusta ihmisten on vaikea löytää sinua verkosta. Sivustojen omistajien on oltava tarpeeksi viisaita valitakseen oikean verkkotunnuksen laajennuksen. Miljoonat yritykset ympäri maailmaa verkkotunnusta sen tarjoaman uskottavuuden ja tunnustuksen ansiosta. On monia esimerkkejä, jotka osoittavat, kuinka ihmiset houkuttelivat muita alueellisia verkkotunnuksia ja ymmärtävät sitten, että heidän on vaikeuksia lisätä online-läsnäoloaan ja -liikennettä, koska he eivät omista niitä. Suurin osa Internet-liikenteestä tuotetaan verkkosivustoilla, jotka laajennusta, joka on maailmanlaajuinen online-liiketoiminnan standardi.
- Lyhyet, ytimekkäät verkkotunnukset ovat parhaita
Lyhyempiä verkkotunnuksia on helpompi kirjoittaa ja muistaa samalla, kun ne parantavat tuotemerkkiominaisuuksia. Lyhyempi URL-osoite on parempi sosiaaliseen mediaan, mainontaan ja sähköpostitileihin.
- Oikeinkirjoitus
Vältä verkkotunnuksia, joissa on tahallisia kirjoitusvirheitä. Yleensä vain hämmennät ihmisiä.
- Helppo lausua
Jos et voi sanoa nimeä helposti, muiden on vaikea muistaa nimeä ja sinulla on vaikeuksia brändinimen rakentamisessa. Yritä sanoa nimi ääneen parille ystävälle. Jos huomaat joutuvasi toistamaan nimeä pari kertaa ennen kuin he saavat sen (tai kirjoittavat sen heille), se ei todennäköisesti ole hyvä verkkotunnus.
- Vältä väliviivoja ja numeroita
Tavuviivat ja numerot hämmentävät käyttäjiä, kun he kirjoittavat verkkotunnuksen. Tavuviivoja on vaikea leimata, sanoa ja muistaa. Numerot aiheuttavat hämmennystä.
- Asiaankuuluvat avainsanat
Käytä intuitiivisia avainsanoja, jotka kuvaavat ytimekkäästi yritystäsi, tuotettasi tai palveluasi.
- Tarkista tavaramerkit ja sosiaalisen median saatavuus
Jos ostat verkkotunnuksen tavaramerkkinimellä, joudut todennäköisesti oikeudelliseen taisteluun. Jos mahdollista, valitse nimi, jota voit käyttää sosiaalisissa verkostoissa.
- Kohdista sijaintisi
Monet ihmiset haluavat tehdä liiketoimintaa alueensa ihmisten kanssa. Jos yrityksesi on paikallinen, harkitse kaupunkisi tai osavaltiosi sisällyttämistä verkkotunnukseesi.
- Toimi nopeasti
Älä jää kiinni verkkotunnuksen ostamisen ensimmäiseen vaiheeseen. Olemme nähneet liian monen yrityksen menettävän 2 tai 3 kuukautta täydellistä verkkotunnusta etsiessään. Jos muutat mielesi, muista, että tarjoamme 30 päivän rahat takaisin -takuun ilman kysymyksiä.