October 4, 2023
Koulutusjärjestelmä

Huoli pelkästään Bangladeshin koulutuksen ilmapiiristä ei ole ilman apua joidenkin mielestä kansallinen muoto, se pitäisi nähdä globaalina asiana, koska merkittävä osa Bangladeshin yliopistoista valmistuneista on nyt liikkeellä ulkomaille. Perus- ja täydennyskoulutusjärjestelmä on saanut tavanomaista huomiota juoksevilta ja avustavilta tahoilta, ja sitä on uudistettu ja muutettu useita aikakausia viime vuosikymmeninä

joka osoitti lisääntynyttä etenemistä. Etä- ja laajakoulujärjestelmä ei kuitenkaan ymmärtänyt sallittua kansallista prioriteettia ja jäi jäljessä alueen apumaiden koulutusjärjestelmästä. Bangladeshissa tapahtuneen menneen koulutusjärjestelmän lisäämiseksi kohti maailmanlaajuista riittävää, Bangladeshin kauppa on tehnyt aloitteen, jotta valmistuneet rakentavat tarvittavaa tietoa ja oma-aloitteisuutta kilpaillakseen ja menestyäkseen globaaleilla markkinoilla. Maailmanpankin lausunnon perusteella opetusministeriö on käynnistänyt korkeakoulutuksen laadun parantamisprojektin, jonka tavoitteena on parantaa Bangladeshin huippuluokan oppilaitosten opetus-oppimis- ja tutkimusvalmiuksia. Yliopiston apurahakomissio lupasi yksikön toteuttaa, jakaa, seurata ja arvioida tämän hankkeen tuloja ja menoja.

Hankkeen puitteissa sekä julkiset että yksityiset yliopistot tekivät ehdotuksia infrastruktuurin kehittämisestä ja ohjelmiensa toteuttamisesta kahdessa vaiheessa. Projektin ensimmäinen vaihe on toteutusvaiheessa ja kakkosvaihe on toteutettu. Vaikka yksi hankkeen päätavoitteista oli olla opetuksen-oppimisen ja tutkimuksen ilmapiirin rinnalla, suurin osa hankkeen toiminnoista keskittyy, kun mainitaan, että infrastruktuuri, kuten laboratoriolaitteet, luokkahuone ja kirjasto, viedään eteenpäin. Vaikka nämä ovat vakavia komponentteja opetus-oppimisympäristön kehittämisessä, pedagogisen tiedon ja koulutuksen tärkeyttä ei ole käsitelty taitavasti. Rahariippuvuuden laajenemiseen on mentävä pohtimaan ja harkitsemaan akateemisten piirien professorin uralainaprosessia. Bangladeshissa ja uusi

maissa, yleensä korkeimman arvosanan tai luokan sijoituksen saanut opiskelija tulee tutkijaksi make-etäopetuslaitoksiin. Nämä säteilevät professorit ovat taitavia omalla urheilukentällään, joilla on erinomainen sisältötieto. Jotta sisällöstä tulee täys-zip-tutkija, sisältötieto on toimitettava levittämällä luokkahuoneessa luokan lisäopiskelijoiden ympäröimänä. Pedagogiikaksi määritelty tiedon antamisen toinen osuus on tärkein koulutukseen lisätty parametri. Toisin kuin täydentävät opettajat, kuten perus- ja ylioppilasopettajat, akateeminen

piirien opettajat Bangladeshissa eivät hyväksy tällaista koulutusta. Pedagogiseen koulutukseen kuuluu johdon ottaminen opetussuunnitelmassa, opetussuunnitelmassa, oppimistulosten arvioinnissa, kurssin tavoitteessa, arvioinnissa, akkreditoinnissa jne. Useiden projektien resurssihenkilönä minulla oli mahdollisuus maksaa pätevyyden suurennustyöpajoista ja seminaareista osoitteessa useissa julkisissa ja yksityisissä yliopistoissa Bangladeshissa ja University Grant Commission of Bangladeshissa.

Yliopistot, jotka kutsuivat minut mukaan Chittagongin yliopistoon, Khulnan yliopistoon, Bangladeshin maatalousyliopistoon, Ahsanullahin tiede- ja teknologiayliopistoon, kansainväliseen kauppa-, maatalous- ja teknologiayliopistoon ja North South Universityyn, olen lisäksi tehnyt useita tutkimuksia. Huomioi välttämättömät valmistumisen parametrit vaikeassa koulutuksessa tuulella paina eteen prosessia. Kaikissa näissä tutkimuksissa tunnistettiin anonyymisti taitojen edistyminen ja harjoittelu tärkeimmäksi ja välttämättömäksi tekijäksi valheellisessa tuntemuksessa. Vaikka projekti antaa vihjeitä yhtäkkiä.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *