October 4, 2023

Tarjoamme Internet-markkinointia, hakukonemarkkinointia ja hakukoneoptimointia. Wikipedian mukaan hakukoneoptimointi (SEO), hakukonemarkkinoinnin osajoukko, on prosessi, jolla parannetaan hakukoneilta verkkosivustolle suuntautuvan liikenteen määrää ja laatua luonnollisten (“orgaanisten” tai “algoritmien”) hakutulosten kautta. SEO voi kohdistaa myös erikoishakuihin, kuten kuvahakuun, paikallishakuun ja toimialakohtaisiin vertikaalisiin hakukoneisiin.

SEO on markkinointia ymmärtämällä, kuinka hakualgoritmit toimivat ja mitä ihmisvierailijat voivat hakea, jotta nämä vierailijat voidaan yhdistää sivustoihin, jotka tarjoavat heidän kiinnostuksensa. Joihinkin SEO-toimiin voi sisältyä sivuston koodauksen, esittelyn ja rakenteen optimointi ilman, että vierailijoihin tehdään huomattavia muutoksia, kuten selkeän hierarkkisen rakenteen sisällyttäminen sivustoon ja sellaisten ongelmien välttäminen tai korjaaminen, jotka saattavat estää hakukoneiden indeksointiohjelmia tunkeutumasta kokonaan sivuun. sivusto. Muita havaittavissa olevia ponnisteluja ovat ainutlaatuisen sisällön lisääminen sivuille, jotka hakukoneet voivat helposti indeksoida ja poimia kyseisiltä sivuilta ja jotka houkuttelevat vierailijoita.

Termi SEO voi viitata myös “hakukoneoptimoijeihin”, termi, jonka omaksuvat konsultit, jotka toteuttavat optimointiprojekteja asiakkaiden puolesta, ja sivustojen omistajien työntekijät, jotka voivat suorittaa SEO-palveluita talon sisällä. Hakukoneoptimoijat tarjoavat usein SEO:ta erillisenä palveluna tai osana suurempaa markkinointikampanjaa. Koska tehokas SEO voi edellyttää muutosten tekemistä sivuston lähdekoodiin, se on usein erittäin hyödyllinen, kun se sisällytetään sivuston alkukehitykseen ja suunnitteluun, jolloin käytetään termiä “hakukoneystävällinen” kuvaamaan ulkoasuja, valikkoja, sisällönhallintajärjestelmät ja ostoskärryt, jotka voidaan optimoida helposti ja tehokkaasti.

Mitä hakukonemarkkinointi on?

Internet-markkinoinnissa hakukonemarkkinointi tai SEM on joukko markkinointimenetelmiä, joilla lisätään verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneiden tulossivuilla (SERP). Internet-markkinointi on Internetin käyttöä tavaroiden ja palveluiden mainostamiseen ja myymiseen. SEM-strategioita ovat mm.

Hakukoneoptimointi yrittää parantaa osuvien avainsanojen sijoitusta hakutuloksissa parantamalla verkkosivuston rakennetta, sisältöä ja osuvien käänteisten linkkien määrää. Napsautuskohtainen mainonta käyttää sponsoroituja hakukoneiden luetteloita ohjaamaan liikennettä verkkosivustolle. Mainostaja tekee tarjouksia hakutermeistä, ja hakukone asettaa mainokset paremmuusjärjestykseen kilpailevan huutokaupan sekä muiden tekijöiden perusteella.

Maksullinen sisällyttäminen syöttää luettelot hakukoneisiin, tyypillisesti vertaileville ostossivustoille, kuten Nextag.
Sosiaalisen median optimointi edistää asettamalla ideoita verkkoyhteisöihin siinä toivossa, että ne leviävät viraalisesti.
Videohakumarkkinointi yrittää mainostaa yritystä sijoittamalla strategisesti lyhyitä videoleikkeitä verkkosivustoille, kuten YouTubeen, jotta hakukoneiden robotit poimivat ne tai mainostetaan sisäisten luokitusjärjestelmien kautta.

Internet-markkinointi sisältää pay-per-click -mainonnan, bannerimainokset, sähköpostimarkkinoinnin, affiliate-markkinoinnin, interaktiivisen mainonnan, hakukonemarkkinoinnin (mukaan lukien hakukoneoptimoinnin), blogimarkkinoinnin, artikkelimarkkinoinnin ja bloggaamisen.